Podczas Europejskiego Forum Nowych Idei tematy związane z przyszłością Polski, Europy i świata zawsze zajmują naczelne miejsce. Nie inaczej będzie i tym razem.
Trzynasta edycja EFNI odbędzie się w dniach 16-18 października 2024 r. w Sopocie. Podczas paneli, debat i spotkań Forum poruszymy kwestie takie jak: szanse na trwały pokój na Bliskim Wschodzie, ambicje państw azjatyckich, przyszłość jednolitego unijnego rynku czy relacje pomiędzy Europą a Stanami Zjednoczonymi.
Choć perspektywa nadchodzących lat i dekad jest na EFNI najważniejsza, październikowe Forum będzie także doskonałą okazją do spojrzenia wstecz. Zastanawiając się nad nowymi wyzwaniami, przed którymi staje Stary Kontynent, spróbujemy także podsumować 35 lat polskiej transformacji gospodarczej. Co w tym czasie udało się osiągnąć? Jak Polska poradziła sobie z wyzwaniami zmiany ustroju i integracji europejskiej? To tylko niektóre pytania, na które odpowiedzi poszukamy w Sopocie.
EFNI to jednak przede wszystkim różnorodność tematów. Dlatego poza wątkami związanymi ze stosunkami międzynarodowymi, geopolityką czy gospodarką, dyskusje skupiać się będą także na: transformacji energetycznej i cyfrowej, ochronie zdrowia i profilaktyce, roli biznesu w rozwoju sztuki czy edukacji i dobrostanie młodzieży. A do tego spotkania autorskie, dyskusje Nocnych Marków czy debaty w formule EFNI Talks. Więcej szczegółów dotyczących agendy już wkrótce.
Europejskie Forum Nowych Idei organizowane jest od 2011 roku przez Konfederację Lewiatan przy współudziale BusinessEurope oraz miasta Sopot.
Partnerami strategicznymi EFNI 2024 są Orange i Google. Partnerzy główni: Adamed, Allegro, Amazon, BAT Poland, Danone, Fundacja Kronenberga City Handlowy, Miasto Gdańsk, Grupa Lux Med, Huawei, IKEA, InPost, Invest in Pomerania, Komisja Europejska, Meta, Philip Morris International, TikTok oraz Samorząd Województwa Pomorskiego.
Partnerzy wspierający: BASF, bp Polska, Deutsche Bank, Diageo, GSK, Grupa Ergis, Château Isolette, Kotler Impact, Polski Związek Pracodawców Przemysłu Farmaceutycznego, Millennium Bank, Medicover, PharmaNET, Radisson Blu Sopot, Zakład Ubezpieczeń Społecznych i Związek Pracodawców Technologii Cyfrowych.
Strategicznymi partnerami merytorycznymi są: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie i Uniwersytet Łódzki, a partnerami merytorycznymi: Centrum Stosunków Międzynarodowych, Euractiv.pl, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Fundacja Nowej Wspólnoty, Instytut Finansów Publicznych, Legimi, PWN oraz Thinktank.
Partnerem instytucjonalnym jest Europejski Komitet Ekonomiczno-Społeczny Grupa Pracodawców, a partnerem technologicznym – Amber Expo.
Partnerzy medialni: Business Insider, Dziennika Gazeta Prawna, Forbes, Onet, TOK FM, Radio Zet, Rzeczpospolita, RP.pl, Wyborcza.biz, ams, miesięcznik Bank, Biznes Prestiż, Express Biznesu, ICAN Institute, ISBNews, My Company Polska, Parkiet.com, Puls Binzesu, Radio Nowy Świat oraz Trójmiasto.pl.