Z jakimi lokalnymi i globalnymi wyzwaniami mierzy się polska branża motoryzacyjna? Jaka powinna być rola państwa we wspieraniu kluczowego sektora gospodarki? Czy nowa marka motoryzacyjna ma szansę na zglobalizowanym rynku motoryzacyjnym?
Mogłoby wydawać się, że w branży zdominowanej przez wielkich graczy, nowa marka motoryzacyjna skazana jest na porażkę – jednak dzięki nowym technologiom rozwijanym w Polsce oraz niższym kosztom niż w innych krajach europejskich jest to możliwe. Istotnym czynnikiem, aby ta przewaga została utrzymana jest dalsza inwestycja w innowacje. Niezależna marka, taka jak zaprezentowana w otwierającym panel speechu, obecna już na rynku Izera ma przewagę w postaci elastyczności w przeciwieństwie do globalnych koncernów. W trakcie panelu dowiedzieć można się było również, że na przykładzie doświadczeń z Wietnamu, wsparcie rządowe jest kluczowe.
W ramach formuły EFNItalks, spotkali się – Piotr Zaremba, prezes zarządu ElectroMobility Poland; Sławomir Bekier, członek zarządu ds. finansowych ElectroMobility Poland; Piotr Dominik, kierownik ds. strategii marki ElectroMobility Poland; Beata Białoń-Dudek, dyrektor ds. zakupów i łańcucha dostaw ElectroMobility Poland.
Spotkanie moderował Jacek Pochłopień, redaktor ds. projektów specjalnych Infor PL SA