Biznes i trzeci sektor: wspólne cele – razem możemy więcej

Współpraca powinna opierać się na dialogu – oceniają uczestnicy panelu Biznes i trzeci sektor: wspólne cele. Trwa ewolucja spojrzenia firm na odpowiedzialność społeczną. Obie strony zgodnie podkreślają, że to współdziałanie jest niezbędne. 

Jest wiele płaszczyzn, na których biznes oraz sektor społeczny przecina się i powinien współpracować. – Musimy widzieć w sobie partnerów – mówi profesor Witold Klaus z Instytutu Nauk Prawnych w Polskiej Akademia Nauk. – Firmy nie powinny postrzegać sektora społecznego, jako osoby, które przychodzą tylko po pieniądze. Oba sektory mogą wymieniać się zasobem, wiedza i wypracować wspólne pole działania – ocenia prof. Klaus. 

Google stawia na doświadczenie danej organizacji społecznej. Jak mówi Jagoda Zakrzewska, Government Affairs and Public Policy Manager Poland & CEE Google Poland, obszar współpracy ze stroną społeczną 24 lutego tego roku. – W dniu wybuchu wojny w Ukrainie biznes zareagował od razu. To jest fenomen co pokazała Polska. Dziś Google pomaga pomagającym. Jesteśmy bardzo otwarci na to, co mówi i proponuje sektor społeczny. Razem możemy więcej – dodaje Jagoda Zakrzewska. 

Trzeci sektor w Polsce nadal jest bardzo niedofinansowany na tle Europy, ale istnieją także inne formy wsparcia. – Mamy całą ofertę dla organizacji pozarządowych, jak choćby półroczne staże w Google. Najważniejsze jest wsłuchanie się potrzeby drugiej strony i zaoferowanie tego, co potrzebuje – wyjaśnia Jagoda Zakrzewska z Google. 

Uczestnicy panelu ocenili, że współpraca biznesu i sektora społecznego jest coraz bardziej profesjonalna. – Obserwuję to od kilku lat, że obie strony są coraz lepiej zorganizowane i podchodzą do kooperacji długookresowo. To przynosi najlepsze efekty, pomoc procesowa a nie punktowa  – podkreśliła prof. Halina Brdulak z Katedry Zarządzania Międzynarodowego, Szkoła Główna Handlowa.  

Paneliści: Jagoda Zakrzewska, Government Affairs and Public Policy Manager Poland & CEE, Google Poland, Zbigniew Canowiecki, prezydent, Pracodawcy Pomorza, Witold Klaus, profesor, Instytut Nauk Prawnych, Polska Akademia Nauk, Halina Brdulak, profesor, Katedra Zarządzania Międzynarodowego, Szkoła Główna Handlowa, Agata Polińska, wiceprezeska, Onkofundacja Alivia – zdalnie. 

Debatę prowadziła Mirella Panek-Owsiańska, ekspertka ds. CSR

Partnerem debaty było Google Poland.